Σελίδες

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Το μέλλον απ’ το παρελθόν





«Ενταύθα κείνται» τα έντυπα που άλλοτε συντρόφευαν τον κυριακάτικο καφέ μας…

 

 Αδιαμφισβήτητα, το διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής. Από τα social networks, τα ενημερωτικά sites και το youtube μέχρι τα διαδικτυακά ραδιόφωνα και τα τηλεοπτικά κανάλια, πληθώρα σελίδων παρελαύνει καθημερινά από τις οθόνες του υπολογιστή μας. Ως εκ τούτου, ιδιαίτερα κατά την τελευταία δεκαετία, ένα νέο τοπίο «κρίσης» διαμορφώνεται στα ΜΜΕ, κυρίως σε ότι αφορά το χώρο των εντύπων (προς το παρόν). Τα αίτια πολλά, μα η ουσία μία.

Διαδικτυακή ενημέρωση

Καθημερινά παρατηρείται ραγδαία αύξηση των ενημερωτικών σελίδων στο διαδίκτυο. Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως η οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα μας, αποτελεί θεμελιώδη παράγοντα αντικατάστασης του παραδοσιακού τύπου από τον ηλεκτρονικό. Και είναι απόλυτα λογικό, τόσο από την πλευρά των καταναλωτών όσο και από την πλευρά των επιχειρηματιών. Οι μεν, γλιτώνουν το χρηματικό αντίτιμο της αγοράς μιας εφημερίδας ή ενός περιοδικού, εκμεταλλευόμενοι τη δυνατότητά να ενημερωθούν σερφάροντας για το θέμα που τους ενδιαφέρει, ενώ έχουν πρόσβαση σε αυξημένη ποσότητα πληροφοριών. Οι δε, από την άλλη, μειώνουν το κόστος της γραφικής ύλης, του προσωπικού και φυσικά του χώρου εργασίας έχοντας μία διαδικτυακή εφημερίδα στην οποία απασχολούνται χαμηλόμισθοι δημοσιογράφοι, που εργάζονται απ’ το χώρο τους  ή ακόμα και πολίτες που γράφουν οικειοθελώς. Άλλωστε η «δημοσιογραφία των πολιτών» αποτελεί προϊόν ανάπτυξης του διαδικτύου, δίνοντας αφενός βήμα έκφρασης, την ίδια ώρα όμως τρέφοντας ένα κύμα αφερεγγυότητας, ανωνυμίας και διαστρέβλωσης της είδησης.

Προάγγελος του μέλλοντος

Αν, τη δεκαετία του ’40, έλεγες σε κάποιον πως 30 χρόνια μετά ο άνθρωπος θα έφτανε στο φεγγάρι (και όλος ο πλανήτης θα το παρακολουθούσε σε live μετάδοση με κομμένη την ανάσα), το πιθανότερο είναι να κατέληγες σε κάποιο φρενοκομείο δεμένος πισθάγκωνα. Σε μικρότερο βαθμό, το ίδιο συμβαίνει και σήμερα με τη μετουσίωση της πληροφορίας και των Μέσων σε μια πιο εξελιγμένη μορφή, που συμβαδίζει με την πρόοδο της τεχνολογίας. Η ψυχολογία διδάσκει πως, ο ανθρώπινος εγκέφαλος θέλει το χρόνο του για να χωνέψει κάθε είδους αλλαγή. Αντί λοιπόν, να μεμψιμοιρούμε για τα… χαμένα Μέσα, τη νοσταλγική μυρωδιά τυπωμένου χαρτιού και τα αποτυπώματα μελανιού στα δάχτυλά μας, ας πάρουμε το χρόνο μας κι ας δούμε θετικά την αναπόφευκτη εξέλιξη των ΜΜΕ. Και που ξέρετε; Μπορεί σε 20 χρόνια το διαδίκτυο να επεκταθεί και… σε γειτονικούς πλανήτες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου